راهکارهای ERP با مشترک ساختن بخش های متعدد کسب و کار و ادامه فعالیت به صورت نیرویی منسجم توانسته اند راهکاری موثر را ارایه دهند.
سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) از مدت ها قبل حُکم ستون فقرات کسب و کارها را داشته اند. شیوع کووید 19 تنها توانسته است نقش سیستم های ERP را در کمک به شرکت ها جهت مقاومت در برابر فشار قابل ملاحظه حاصل از همه گیری، نمایان تر سازد و کسب و کارها بدینوسیله می توانند به موقع با تقاضاهای مشتری مواجه شوند. کارکنان در شرایط فعلی مجبورند در خانه به ادامه فعالیت بپردازند؛ چرا که مم به رعایت فاصله اجتماعی هستند. و
موج دوم حاصل از همه گیری سرتاسری به این صورت است که ویروس هیچ نشانه ای مبنی بر کاهش بیماری از خود نشان نمی دهد. روزانه افراد زیادی به این بیماری مبتلا می شوند و آمار مرگ و میر نیز به سرعت افزایش می یابد. این بدان معناست که فرهنگ دورکاری شاید تنها در آینده مفهومی ناآشنا باشد. راهکارهای ERP با مشترک ساختن بخش های متعدد کسب و کار و ادامه فعالیت به صورت نیرویی منسجم توانسته اند راهکاری مؤثر را ارائه دهند.
این مقاله در تلاش است نشان دهد که سیستم های ERP چگونه می توانند در شرایط همه گیری سودمند واقع شوند و چه آینده ای را در پیش خواهند داشت.
وابستگی به راهکارهای ابری ERP به شدت افزایش می یابد.
راهکارهای محلی ERP درواقع سیستم های نرم افزاری قدیمی هستند که به سرمایه گذاری چشمگیر سخت افزاری و زیرساختی نیاز دارند. بزرگترین نقطه ضعف آنها، س و عدم تحرک می باشد؛ بدین معنا که کارکنان نمی توانند بوسیله تلفن همراه یا سایردستگاه های هوشمند خود به آنها دسترسی داشته باشند. فروشنده ای را در نظر بگیرید که باید به جمع آوری اسناد مهم مشتری بپردازد. در چنین شرایطی لازم است که وی به محل حضور مشتری برود؛ کاغذهای موجود را جمع آوری کند، به دفترکار خود بازگردد و کلیه اسناد را در سیستم ERP بارگذاری کند.
متأسفانه تقریباً تمامی کشورها با زنجیره ای از تعطیلی های گسترده مواجه شدند و تسهیلات حمل و نقل تحت تأثیر آن، بشدت محدود شد؛ جابه جایی از مکانی به مکان دیگر عملاً غیر ممکن شد. شرایط کنونی با رُشد حضور سیستم های ERP مبتنی بر ابرمواجه است؛ سیستم هایی که کسب و کارها را قادر می سازند حتی در دورترین موقعیت های جغرافیایی نیز به فعالیت بپردازند. حال بیایید به مثالی که در قسمت پیش به آن پرداختیم، بازگردیم و خواهیم دید که نرم افزار ERP مبتنی بر ابر فروشنده را قادر می سازد تنها با حضور در محل کار خود، به جمع آوری و بارگذاری اسناد مشتری بپردازد.
علاوه بر این، سیستم های ERP مبتنی بر ابر شامل مزیت های دیگری نیز می شوند؛ که عبارت اند از:
- سیستم های ERP مبتنی بر ابر امکان بررسی جامع تری از موجودی و انبار را برای کلیه ذینفعان کسب و کار فراهم می سازند.
- سیستم های ERP مبتنی بر ابر گزارش های بلادرنگ را با پرسنل مجاز به اشتراک می گذارند و بدین وسیله آنها را در ایده پردازی استراتژی های مؤثر، یاری می رسانند.
- سیستم های ابری، کسب و کارهای کوچک را قادر می سازند بدون سرمایه گذاری چشمگیر در نیروی کار و هزینه های سخت افزاری، فعالیت با سیستم ERP را شروع کنند.
- بروزرسانی این سیستم ها با سرعت هر چه تمام تر و بدون کوچکترین اختلال در تولید یا آسیب پذیری های امنیتی ، انجام می شود.
- سیستم های ERP مبتنی بر ابر کسب و کارها را قادر به توسعه پذیری سریع تر، می سازند.
- این سیستم ها، کسب و کارها را در کاهش اثرات کربنی یاری می رسانند.
نرم افزار ERP و اهمیت آن در دوران شیوع
نرم افزار ERP؛ گره گشای کسب و کار شما
چالش های زنجیره تامین در نرم افزار ERP
های , ,کسب ,سیستم ,management , مدیریت ,کسب و ,را در , ,بر ابر ,می سازند ,سرمایه گذاری چشمگیر ,نیرویی منسجم توانسته ,صورت نیرویی منسجم
درباره این سایت